wtorek, 24 marca 2015

Proste kotleciki z tofu

Została mi jedna kostka tofu, więc chciałam je dobrze wykorzystać. Szybko znalazłam pomysł na proste i szybkie kotleciki. Smakuję genialnie, a z dodatkami jeszcze lepsze!



Składniki:

  • 1 kostka tofu naturalnego
  • 1 łyżka siemię lnianego + 3 łyżki wrzącej wody
  • 2 łyżki bułki tartej
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • świeżo mielony pieprz
  • sól ziołowa
  • czosnek granulowany
  • zioła prowansalskie  
  • oliwa z oliwek

Sposób przygotowania:
Siemię lniane zalewamy wodą i odstawiamy do napęcznienia. Tofu rozgniatamy widelcem, dodajemy siemię, bułkę tartę, sos sojowy i pozostałe przyprawy. Zwilżonymi dłońmi formujemy kotleciki. Smażymy na rozgrzanej oliwie z oliwek, aż do zarumienienia. Podajemy z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!

20 komentarzy:

  1. Takich kotletów z tofu nigdy nie jadłam. Czas nadrobić, bo wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają apetycznie, muszę wreszcie sięgnąć po tofu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tofu :D Takie placuszki muszą być pyszne i w dodatku jakie zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. koniecznie czas zakupić tofu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne kotleciki, nigdy dotąd takich nie jadłam ani nie robiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. dla mnie tofu to jeszcze nieodkryty smak :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Kotleciki z tofu są przepyszne <3 Wyszły Ci piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wstyd się przyznać, ale nigdy nie jadłam tofu. ,Muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo lubię tofu, ale nie miałam okazji jeść go jeszcze w formie placuszków, ciekawa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  10. świetne, uwielbiam tofu więc na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Specjalnie nie przepadam za tofu, ale takie kotleciki to bym zjadła :D

    OdpowiedzUsuń
  12. super propozycja - na pewno skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  13. te kotleciki to naprawdę niegłupi pomysł! a do tego polecam kilka kropli sosu 1000wysp develey,niedrogi, a smaczny i delikatny

    OdpowiedzUsuń