wtorek, 3 marca 2015

Jak być fit do wiosny?

Wiosna za niespełna trzy tygodnie. Nie jeden z nas chciałby zrzucić "tu i ówdzie". Jest to taka pora roku co wszystko budzi się do życia, a przede wszystkim przyroda i zwierzęta. Coraz więcej czasu spędzamy na dworze z przyjaciółmi czy z swoim zwierzakiem na spacerze. Czas najwyższy wziąć się za siebie. :)

Jak przygotować się do wiosny?

Zrezygnuj z samochodu

Zastąp to chodzeniem pieszo czy jazdą na rowerze. Każdy krok i kilometr będzie dla nas bardzo cenne.

Pij wodę

Człowiek składa się ponad z 70% wody, ale nigdy nie jest za dużo jeśli dostarczymy jeszcze więcej. Woda doskonale oczyszcza organizm i nawilża skórę, dzięki temu mamy lepsze samopoczucie.

Zjedz porządne śniadanie

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, więc trzeba zjeść go po królewsku. Wykonaj pyszną i sycącą owsiankę czy słodką jaglankę.

Jedz więcej zieleniny

Wiosną bazary i hipermarkety, są zaopatrzone w świeże warzywa i owoce. Dzięki nim można przygotować wspaniały posiłek, ale również dostarczyć mnóstwo witamin.

Wysypiaj się

Dla naszego organizmu jest to najważniejsza czynność. Dzięki temu jesteśmy zrelaksowani i wypoczęci, a nasze ciało funkcjonuje prawidłowo. Zalecana dawka snu to 7-8 godzin.

Zaopatrz się w zdrowe tłuszcze

Po zimie nasz organizm nie ma w pełni dostarczającej ilości zdrowych tłuszczy. Warto stosować oliwę z oliwek np. do sałatek, orzechu i suszone owoce jako przekąska, a tłuste ryby na obiad czy kolacje.

Poranne ćwiczenia

Warto każdego poranka wykonać kilka pajacyków i przysiadów. Dodamy sobie energii na cały dzień.

Spotykaj się z znajomymi

Zamiast przesiadywać przed komputerem i telewizorem warto wyrwać się na spotkanie ze znajomymi. Dzięki takiej możliwości możemy odbudować i nawiązać znajomości. 

Domowe spa

Chociaż raz w tygodniu zaoferujmy sobie relaksującą kąpiel w olejkach eterycznych czy przyjemny masaż wykonany przez naszego wielbiciela.

Upiększ się

Idzie wiosna, więc wszystko budzi się do życia! Idź na zakupu kup kilka ubrań i kosmetyków. To będzie taka nagroda za wytrwałość. ;)

Jestem ciekawa jak Wy przygotowujecie się na wiosnę? Jak dla mnie to najpiękniejsza pora roku, bo wszystko zaczyna się od początku. :)

11 komentarzy:

  1. Super sposoby i jaki kolorowy post. Ja wyciągam rolki z szafy i rower z piwnicy :) I dużo czasu spędzam na powietrzu. Mam więcej motywacji i energii, czekam na wiosnę z niecierpliwością.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo cenne rady, gorzej dostosować się do nich:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydałoby mi się więcej spać i ruszać... ale to ciężko zorganizować :(

    OdpowiedzUsuń
  4. każda rada bardzo dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie najgorzej z wysypianiem się...

    OdpowiedzUsuń
  6. Na wiosnę przygotowuję się dokładnie tak jak Ty to opisałaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Poza porannymi ćwiczeniami właściwie wszystko mi pasuje. Rano jestem na tyle nieprzytomna, że sił starcza mi tylko na przygotowanie się do pracy i wepchnięcie w komunikację miejską (to już są niezłe ćwiczenia) :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie wypisane cele, część z nich nawet udaje mi się zrealizować, ale nie wiele tego jest! Powinnam się poprawić :D

    OdpowiedzUsuń