poniedziałek, 7 lipca 2014

Kotleciki brokułowo - jajeczne

Uwielbiam brokuł i mogę z niego robić dosłownie wszystko! Jakiś czas temu wpadłam na pomysł zrobienia pieczonych kotlecików bez zero procentu tłuszczu. Obawiałam się, że nie wyjdą jakie powinny, ale jednak się myliłam. Wyszły pyszne!


Składniki: (6-7 kotlecików):
  • 150 g brokułu
  • 1 ugotowane jajko
  • 2 jajka
  • 3 łyżki płatków owsianych
  • 3 łyżki dowolnych otrębów
  • 1 mała cebula
  • przyprawy (pieprz, sól, papryka słodka, czosnek mielony)

Sposób przygotowania:
Brokuł gotujemy w lekko osolonej wodzie 3 minuty. Po ugotowaniu od razu rozgniatamy go widelcem. Gotujemy jajko na twardo (10 minut od momentu zagotowania się wody), studzimy i obieramy. Na patelni z odrobiną oleju wrzucamy drobno pokrojoną cebulę, aby się zeszkliła. Do miski wrzucamy brokuł, cebulę, drobno pokrojone ugotowane jajko, dwa surowe jajka, płatki owsiane, otręby i przyprawy. Wszystko dokładnie mieszamy. Wilgotnymi dłońmi formujemy kotleciki i nakładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Wkładamy do piekarnika i pieczemy przez 30 minut w temperaturze 180 stopni.

Polecam podawać je z pikantnym ketchupem lub sosem jogurtowo-czosnkowym.


Smacznego!

23 komentarze:

  1. Smekowicie wyglądają, lubię brokuły więc może zrobie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zdecydowanie je zrobię <3 !

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny przepis ;')
    youonnlyliveonce.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię brokuły, kotleciki musiały być bardzo smakowite :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawie wyglądają ;))
    świetny przepis, chętnie wypróbuję ;))
    ciekawy blog :3
    zapraszam
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają pysznie! My ostatnio w ramach czyszczenia lodówki zrobiliśmy domową pizzę z brokułem gotowanym na parze, pomidorkami koktajlowymi itd. Też pycha!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy przepis, wygląd smacznie :D

    http://ogrod-pelen-kartek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. smakowity przepis :))) !!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają pysznie, a ja uwielbiam brokuły :D
    3maj się cieplutko ♥

    Jeżeli ci się spodoba zaobserwuj.
    http://moda-ma-zasady.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

  10. totalnie trafiłas w gusta mojego podniebienia! ^^


    fashionable-sophie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja także lubię brokuły! Z przepisu na pewno skorzystam :)

    amcia-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy przepis, chętnie wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie jadłam jeszcze takich kotlecików, ale koniecznie muszę zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  14. smaczne te kotleciki :) i przede wszystkim zdrowe :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale apetyczne kotleciki *.* muszę wypróbować, bo jest tam wszystko to co lubię

    OdpowiedzUsuń
  16. smacznie i zdrowo:) a brokuł tak jak i Ty uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. O muszę wypróbować! Do tej pory brokułowe kotleciki tylko smażyłam, następnym razem je upiekę :)

    http://mamsmakna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudo! Już wiem co jutro jem na obiad ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pyszna wariacja w temacie kotletów jajecznych! Ostrzegam że zmałpuję przy najbliższej okazji ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Brokułowo-jajecznych nie jadłam ale jadłam za to w połączeniu z kalafiorem- były pyszne więc te za pewne również są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń