wtorek, 19 września 2017

Ciasto dyniowo-bananowe

Z racji tego, że sezon na dynię się rozpoczął postanowiłam upiec ciasto oto z tym warzywem. Dynia, aby nie była zbyt samotna dodałam banana, który nadaje wilgotności i słodyczy. Świetnie się nada na długie, jesienne wieczory do ciepłej herbaty lub kakao.



Składniki:

  • 2 jaja
  • 2 łyżki ksylitolu
  • 1/4 sztuki ugotowanej dyni
  • 1 banan
  • 3 łyżki mąki gryczanej
  • 1 łyżeczka karobu
  • szczypta proszku do pieczenia
  • aromat waniliowy

Sposób przygotowania:
Jaja ucieramy z ksylitolem na puszystą masę. Następnie dodajemy mąkę, karob, proszek do pieczenia i aromat. Całość dokładnie miksujemy. Kolejno dodajemy ugotowaną i obraną dynię oraz rozgniecionego banana. Całość dokładnie blendujemy na gęstą, jednolitą masę. Surowe ciasto przelewamy do natłuszczonej formy. Pieczemy przez 35-40 minut w 180 stopniach.

Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Tzn ile tej dyni ? Wielkości są różne 1/4 nie wiele mówi..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja użyłam dyni Hokkaido (ok. 300g).

      Usuń
    2. A na jak dużą foremkę jest ten przepis? Talerzyk nie zdradza wielkości ciasta ;)

      Usuń
    3. Ja użyłam formy o średnicy ok. 15 cm. ;)

      Usuń
  2. Urzekł mnie wygląd ciasta. Jak babka z piasku :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowicie wygląda! Muszę w końcu skusić się na dynię. :)

    http://justdaaria.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń