Specjały Regionu jest programem z Europejskiego Funduszu Rolnego na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich na rok 2014-2020.
Pozwolę sobie cytować informację zawarte ze strony Specjały Regionu:
"Operacja pn. Zdrowie i Tradycja z
Wielkopolski. Poznaj wyjątkowe produkty z mleka koziego i olei tłoczonych na
zimno. Promocja produktów (środków spożywczych) wytwarzanych przez członków
konsorcjum zgodnie z specyfikacją i standardami systemu ”JAKOŚĆ TRADYCJA” (kozi
jogurt naturalny, ser kozi twardy dojrzewający, kozi ser twardy wędzony
dojrzewający, kozi twaróg wiejski, ser sałatkowy Festko z z mleka koziego, olej
rzepakowy z Wielkopolski, olej z pestek dyni) mająca na celu poprawę
konkurencyjności producentów rolnych poprzez lepsze ich zintegrowanie z
łańcuchem rolno – spożywczym poprzez systemy jakości, dodawanie wartości do
produktów rolnych, promocję na rynkach lokalnych i krótkie cykle dostaw, grupy
i organizacje producentów oraz organizacje międzybranżowe współfinansowana jest
ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 3 „Systemy jakości produktów
rolnych i środków spożywczych” poddziałanie 3.2 „Wsparcie działań
informacyjnych i promocyjnych realizowanych przez grupy producentów na rynku
wewnętrznym” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
Konsorcjum „Jakość Tradycja 2014-2020”
producentów „AGRO-DANMIS” Gramowscy spółka jawna oraz Przedsiębiorstwo
Produkcyjno-Handlowo-Usługowe „VITACORN” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
realizuje projekt, którego nadrzędnym celem jest promocja produktów oznaczonych
znakiem jakości Jakość Tradycja na rynku lokalnym, Polskim i UE. Zwiększenie
sprzedaży produktów wysokiej jakości potwierdzonych certyfikatem zgodności i
oznaczonych znakiem gwarantowanym „Jakość Tradycja”, w szczególności poprzez
wyeksponowanie przewagi konkurencyjnej tych produktów w oparciu o takie istotne
ich cech jak prozdrowotne walory, metody produkcji, spełnianie wysokich wymogów
w zakresie dobrostanu zwierząt i poszanowania środowiska, jak również poprawa
konkurencyjności producentów rolnych poprzez lepsze ich zintegrowanie z
łańcuchem rolno-spożywczym poprzez systemy jakości. Celem operacji jest
zwiększenie rozpoznawalności oraz zasad przyznawania znaku „Jakość Tradycja”,
jak również wartości, które stoją za produktami uhonorowanymi tym wyróżnieniem
– wysokiej jakości polskich produktów, wytwarzanych w oparciu o tradycyjne
receptury. Dodatkowo, realizacja operacji umożliwi osiągnięcie celów
szczegółowych, na które składają się:
1. Zwiększenie popytu i spożycia na produkty
wytwarzane z mleka koziego, oznaczone znakiem „Jakość Tradycja” (tj. kozi
jogurt naturalny, ser kozi twardy dojrzewający, kozi ser twardy wędzony
dojrzewający, kozi twaróg wiejski, ser sałatkowy Festkoz z mleka koziego).
2. Zwiększenie popytu i spożycia olei tłoczonych
na zimno: olej rzepakowy z Wielkopolski, olej z pestek dyni (oznaczonych
znakiem „Jakość Tradycja”).
3. Zapoznanie klientów z walorami smakowymi i
jakościowymi, poprzez prowadzenie degustacji wyrobów oznaczonych znakiem
gwarantowanym „Jakość Tradycja”.
4. Zwiększenie świadomości i wiedzy konsumentów
z grup docelowych dotyczących walorów produktów ze znakiem „Jakość Tradycja”
poprzez skuteczne działania informacyjno-promocyjne uwzględniające kanały
komunikacji docierające do wszystkich grup konsumentów, ze szczególnym
uwzględnieniem dzieci i ich rodziców oraz przedstawicieli pokolenia Y i Z.
5. Pogłębienie wiedzy konsumentów o zaletach
produktów objętych mechanizmami jakości żywności oraz o metodach produkcji
opartych o polską tradycję i receptury – kształtowanie postaw w zakresie
„patriotyzmu gospodarczego”.
6. Informowanie o procesach technologicznych i
składnikach poszczególnych produktów, zasadach certyfikowania i otrzymania
znaku „Jakość Tradycja”, w oparciu o aktualne trendy związane z coraz większym
zainteresowaniem zdrowym odżywianiem i stylem życia opartym o kulturę bycia
„fit”. "
W paczce znajdowało się:
Zapraszam do zakupów!
Już wkrótce na blogu przepisy z wykorzystaniem powyższych produktów!