wtorek, 1 grudnia 2015

Wysokobiałkowy omlet owsiany

Kolejna odsłona mojego ulubionego omleta. Nie będę się rozpisywała, po prostu polecam go wykonać!



Składniki:

  • 2 jajka
  • 3 łyżki płatków owsianych błyskawicznych 
  • 1 łyżeczka odżywki białkowej 
  • szczypta proszku do pieczenia 
  • aromat śmietankowy
  • kaki
  • jabłko 

Sposób przygotowania:
Żółtka oddzielamy od białek. Białka ze szczyptą soli ubijamy na sztywną pianę. Płatki owsiane zalewamy wrzącą wodą i czekamy, aż wchłoną wodę. Następnie do białek dodajemy żółtka, odżywkę białkową, płatki owsiane, proszek do pieczenia i aromat śmietankowy. Wszystko dokładnie miksujemy. Kolejno masę przelewamy na natłuszczoną i rozgrzaną patelnię. Smażymy na małym ogniu z obu stron, aż do zarumienienia. W moim przypadku omlet podałam z kaki i jabłkiem.

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Mmm pycha :) I fajnie, że w zdrowej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taki omlecik na śniadanie mmmy...pycha! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Omlet na śniadanie - pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę uzupełnić zapasy odżywki białkowej bo na razie mam odwyk od omletów i naleśników ;)

    OdpowiedzUsuń