wtorek, 30 września 2014

Drożdżowe placki z dyni /wersja II/ *BEZGLUTENOWE*

Sezon jesienny na dobre się rozpoczął, a ja wykorzystuje moje zapasy. Druga odsłona placków z dyni, bo tylko na nie mam ochotę. Zapraszam do wypróbowania I wersji.



Składniki:

  • 6g drożdży
  • 4 łyżki mąki kukurydzianej
  • 1 jajko
  • 1/3 szklanki wody
  • ok 100g obranej dyni
  • 2 łyżki twarogu śmietankowego
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1,5 łyżeczki cukru
  • cynamon

Sposób przygotowania:
Rozpuszczamy drożdże (szczypta cukru, 4 łyżki ciepłej wody - mieszamy, aż do rozpuszczenia). Odstawiamy na 15 minut. Między czasie obieramy, myjemy i ścieramy na tarce o grubych oczkach dynię. Po upłynięciu minut do drożdży dodajemy pozostałe składniki i dokładnie miksujemy. Masę odstawiamy na 30 minut w ciepłe miejsce. Smażymy na lekko natłuszczonej patelni. Przewracamy, gdy na wierzchu pojawią się pęcherzyki. 

Smacznego!






Kończy się miesiąc, więc pora na podsumowanie akcji "Bezglutenowy wrzesień". Na blogu pojawiło się 11 przepisów. Kilka blogów wzięło w tym udział. Jestem zadowolona z wyników. ;)

5 komentarzy:

  1. Wyglądają bardzo sprtycznie :3

    OdpowiedzUsuń
  2. ja w tym sezonie robiłam tylko wersję glutenową placków dyniowych, może skuszę się i na tą... ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. lubimy placuszki z dyni, drożdżowych nie znamy, trzeba wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajne placuszki :) Z dynią uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń