sobota, 2 sierpnia 2014

Gazpacho inaczej

W końcu mogę odetchnąć z ulgą w nowo wyremontowanym pokoju. Nie cierpię remontu, a zwłaszcza wtedy, gdzie nie mam dostępu do internetu. Kilka dni temu spróbowałam wykonać hiszpańskie gazpacho. Inne niż oryginalne, ale zawsze jest to zbliżony smak. Mogę tylko napisać, że strasznie smakowało mojemu tacie. :)



Składniki:

  • 3-4 pomidory
  • 1 czerwona papryka
  • 2 ogórki gruntowe lub 1/2 szklarniowego 
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 mała cebula
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • sól, pieprz
  • świeża bazylia 
Sposób przygotowania:
Pomidory parzymy w wrzątku (ja tego nie robiłam) i drobno kroimy w kostkę. Ogórka i paprykę dokładnie obieramy, oczyszczamy i kroimy. Obraną cebulę kroimy w kostkę. Czosnek przegniatamy przez praskę. Wszystko wrzucamy do jednej miski. Doprawiamy, oliwą z oliwy, solą i pieprzem. Ewentualnie wrzucamy kilka listków świeżej bazylii. Wszystko miksujemy blenderem ręcznym. Polecam podawać z świeżym pieczywem pełnoziarnistym lub razowym. 

Smacznego!


7 komentarzy:

  1. Ja też zrobiłam gazpacho wg własnej wersji. Tak więc uważam, że im więcej propozycji tym smaczniejsze dania wychodzą. PIękny kolor Twojego gazpacho i pachnie.... umm. Pychota :)

    OdpowiedzUsuń
  2. zdecydowanie musi pojawić się na moim stole! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wstyd przyznać, ale nigdy nie jadłam :P
    Smakowało?

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale to pysznie wygląda. I przepis całkiem łatwy- musze koniecznie wypróbować :)

    betterlifefit.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. nigdy nie jadłam ;D
    może spróbuje zrobić ;3

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawy przepis ;)

    http://aiden-ejsmont.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Znam ten przepis od dawna, ale jeszcze nigdy nie próbowałam...muszę się poprawić ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń