sobota, 6 grudnia 2014

A`la flaczki z boczniaków

Kto by pomyślał, że tradycyjne flaczki wołowe można zamienić na wersję roślinną? Przepis wykorzystałam z bloga Jadłonomia. Chciałam na własny sposób przygotować i spróbować bardzo wytrawnego dania.



Składniki:

  • 250g świeżych boczniaków
  • 1/2 marchewki
  • 1/2 pietruszki
  • 1/4 selera 
  • mała cebula
  • sól
  • pieprz
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1 łyżeczka majeranku
  • 2 ziela angielskie
  • 1 liść laurowy
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • olej
  • 1 litr wody

Sposób przygotowania:
Boczniaki myjemy i osuszamy papierowym ręcznikiem. Kroimy w paski, aby przypominały tradycyjne flaczki. Warzywa ścieramy na tartce o grubych oczkach. Na rozgrzaną patelnię wlewamy olej i wrzucamy starte warzywa, boczniaki, liść laurowy i ziele angielskie. Smażymy, aby nieco zmiękły i zeszkliły. Do garnka z ciepłą wodą wrzucamy zawartość z patelni i gotujemy, aż wszystko będzie miękkie. Pod koniec gotowania dodajemy pozostałe składniki.

Smacznego!

11 komentarzy:

  1. No popatrz a my własnie mamy w lodówce pudełeczko boczniaków i nie miałyśmy weny na danie z nimi :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne, dziękuję za przypomnienie, tez muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wczoraj pierwszy raz w życiu jadłam boczniaki i musze powiedzieć, że mi posmakowały :)
    Bardzo ciekawy pomysł, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. z boczniaków nie robiłam tylko z kani i te muszą być bardzo smaczne:)
    aż żałuje że nie mam porcyji

    OdpowiedzUsuń
  5. Boczniaki to dla mnie teren nieznany, ale od dłuższego czasu przymierzam się do nich.Może to jest pomysł na pierwszą próbę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysłowe! Koniecznie podsunę przepis mojemu tacie ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię flaczki z boczniaków ☺

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny blog jest bardzo dobrze zaskoczona tym co tu jest jest znakomity .

    - http://laninatosia.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  9. Też już się temu smakołykowi przyglądałam i mam na liście, a Ty mnie jeszcze bardziej nakręciłaś :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś w dobie kartek na mięsiwo takie flaczki królowały, potem o nich zapomnieliśmy i to super że je przypomniałaś. :)

    OdpowiedzUsuń